EVROPSKI OBLIKOVALCI RAZKRILI NAVDIH ZA KIA XCEED

04. sep, 2019

Športna, urbana alternativa tradicionalnim športnim terencem - naprodaj jeseni

 

Kia Motors je razkrila ozadje nastanka novega urbanega križanca Kia XCeed. V izjavah, posnetih za novi kratki film, ki ga je Kia nedavno predstavila, so člani Kiinega evropskega oblikovalskega oddelka pojasnili, kako so ustvarili novi model.

Kia XCeed je najnovejši model, ki se bo pridružil Ceedovi modelni paleti, ki jo tvorijo 5-vratna kombilimuzina, karavanski Sportswagon in ProCeed shooting brake. Celotna zgodba evolucije tretje generacije Ceeda bo razkrita v posebni knjižici, ki bo izšla do konca leta in bo predstavila rojstvo modelov XCeed in ProCeed.

Gregory Guillaume, podpredsednik oblikovanja pri Kia Motors Europe, je odigral glavno vlogo pri oblikovanju družine Ceed, ki je med drugim doživela ukinitev trivratnega pro_cee’da. “Med ustvarjanjem novega ProCeeda smo ugotovili, da bo mogoča tudi četrta karoserijska različica Ceeda. To je postal Kia XCeed,” pravi Guillaume. “Lepota projekta je bila v tem, da na začetku nismo nameravali ustvariti križanca.”

 

Športna, urbana alternativa tradicionalnim športnim terencem

Novi Kia XCeed s stilskim, izraznim in modernim oblikovanjem predstavlja športno alternativo tradicionalnim športnim terencem. Novi model, ki je bolj športnega videza kot višja konkurenca, nudi nekaj drugačnega kot ostali modeli iz družine Ceed. Edini karoserijski del, ki je prevzet od 5-vratnega sorojenca, so prednja vrata.

Laurent Boulay, vodja oblikovanja zunanjosti pri Kia Motors Europe, pojasni: “Z novo družino Ceed nam je uspelo ustvariti štiri različne avtomobile, ki zadovoljujejo različne potrebe kupcev. Niti eden ni enak in tako ima tudi XCeed drugačen videz kot njegovi sorojenci.”

Namesto podobnosti ima XCeed silhueto, ki je videti kot pomaknjena nazaj, ter dinamičen, skorajda kupejevski zadek, ki se dobro sklada z relativno dolgim motornim pokrovom. Medtem ko je medosna razdalja enaka kot pri ostalih Ceedih (2.650 mm), je XCeedov prednji previs v primerjavi s 5-vratno kombilimuzino daljši za 25 mm (905 mm), zadnji pa za 60 mm (840 mm). Padajoča linija zadka, ki spominja na fastback modele, in visok zgornji del prtljažnih vrat, postavljen 60 mm višje kot pri 5-vratnem Ceedu, poudarita estetiko križanca.
Vozilo s svojo višino in karoserijo ponuja tudi robusten videz, ki privlači kupce drugih športnih terencev iz Kiine ponudbe. XCeedova oddaljenost od tal znaša 174 mm na 16-palčnih oz. 184 mm na 18-palčnih platiščih, kar je 42 mm več v primerjavi s 5-vratnim Ceedom. Obrobe blatnikov in stranskih letvic ter strešni nosilci v srebrni barvi dajejo vozilu močnejšo, SUV-ovsko držo, ki jo dodatno poudarijo detajli na zadnjem odbijaču v srebrni barvi.

Boulay dodaja: “XCeed je dvignjen, a ni SUV. To je avto, v katerem se sedi visoko, a je nekako bolj kupejevsko naravnan. Predstavlja rešitev za tiste ljudi, ki si ne želijo večjega športnega terenca, zlasti če živijo v mestu.”

Visok položaj sedenja in športen vozniški značaj

Enak pristop so snovalci ubrali pri razvoju XCeedove kabine. Novi model je ohranil sodobno kabinsko zasnovo, kot jo imajo tudi ostali modeli iz Ceedove ponudbe, kar pomeni proti vozniku usmerjeno sredinsko konzolo. XCeed z nižje postavljenim predelom za boke kot višji športni terenci in višjo oddaljenostjo od tal kot običajna kombilimuzina voznikom nudi bolj športen položaj sedenja, ki omogoča boljši pregled ceste pred sabo.

“Mislim, da bodo vozniki uživali v novem Kia XCeedu”, pravi Ralph Kluge, generalni menedžer oblikovanja notranjosti, ki je bil odgovoren za kabino novega modela. “Voznikom nudi športni značaj v kombinaciji z višjim položajem sedenja, značilnim za križance, da lahko uživajo v najboljšem iz obeh svetov.”

Tako kot pri njegovih sorodnikih na sredinski konzoli XCeeda izstopa ‘plavajoči’ infotainment sistem z zaslonom na dotik, medtem ko so na spodnjem delu inštrumentne plošče številni na dotik občutljivi gumbi, števci in stikala za upravljanje z avdio sistemom, gretjem in prezračevanjem. Ta stikala, ergonomska po videzu in uporabnosti, so oblikovana, da voznikom omogočajo hitro spreminjanje kabinskega okolja brez umikanja pogleda s ceste dlje kot je potrebno.

Ob prihodu novega XCeeda je Kia predstavila prve povsem digitalne merilnike, z 12,3-palčnim zaslonom, katerega bistvo je voznikom podajati jasne informacije. Druga novost pri družini Ceed je Kiin novi UVO Connect infotainment in navigacijski sistem z 10,25-palčnim zaslonom. “XCeedovi digitalni merilniki in velik osrednji zaslon peljejo Ceeda v moderen svet,” pravi Kluge. “S tem voznik in sopotniki dobijo bolj razločne in pregledne informacije, kar se ujema z mladostnim, k vozniku usmerjenim značajem vozila.”

Barvit značaj
Barve prav tako igrajo pomembno vlogo pri oblikovanju XCeeda. Tako kot ostali člani družine Ceed novinec ponuja 12 različnih barv karoserije. Novost je rumena barva (Quantum Yellow), ki je na voljo izključno kupcem novega križanca.

Barbara Scheffler, ki je bila pri nastanku XCeeda zadolžena za razvoj barvnih in opremskih možnosti, pojasni: “Zame je pomembno, da smo ponudili nekaj, česar si drugi ne upajo. Kjer so drugi bolj konzervativni, nam Kiina ‘moč presenečanja’ odpira paleto barvnih možnosti. Rumena barva, ki smo jo poimenovali Quantum Yellow, je odličen primer. To je lahko idealna barva za mladega družinskega človeka, ki še vedno želi imeti športni videz vozila, ali za neodvisno, uspešno žensko, ki želi izstopati in biti opažena.”

Edinstven je tudi novi oranžni paket v kabini, s črnim oblazinjenjem, ki je pravo nasprotje živo rumenih šivov sedežev in vratnih oblog, ter svetlečih črnih in kovinsko-rumenih detajlov po vsej kabini. “Tu ne gre za leta,” pravi Scheffler. “Gre za stranke, ki so še vedno mlade po srcu, ne glede na njihove razmere ali družbeni status.”

Kia XCeed, ki je oblikovan, razvit in proizveden v Evropi, bo naprodaj jeseni 2019.

 

Oglejte si video