avtotrade header img

TEST: KIA SORENTO – VELIKAN, KI SPREMINJA POGLED NA KOREJSKO ZNAMKO ZURNAL24.SI, 18.09.2021

Privlačen videz, udobje, oprema, prostornost, napredna tehnika, premijski vtis

Po kakovosti notranje opreme lahko Sorento konkurira tudi nemškim premijskim znamkam
Sorento je nabit z zelo naprednimi tehnologijami
Daljinsko samodejno parkiranje
Sorento je na marsikaterem področju zadaj pustil SUV-je ljudskega nemškega koncerna

Novi Sorento, ki smo ga preizkušali, na prvi pogled začudi z velikostjo. Spominja na velike SUV-je iz ZDA. Deluje sveže, zelo všečno, kaj veliko pa mu ne moremo očitati niti v kabini, kjer deluje sofisticirano, moderno, kakovostno. Preseneti tudi z napredno vsebino. Test.

Avtomobili so postali oblikovno veliko bolj drzni. To smo zato pričakovali tudi od Kie. Novi Sorento je na cesti zelo opazen. V novi izvedbi »tigrove maske«, bolj ostrih linijah z več zaščitnimi elementi in podaljšanem pokrovu motorja, zaradi katerega je tudi stebriček A pomaknjen za tri centimetre nazaj, je postal tudi večji. Opazno večji. Medosna razdalja je z 2,815 metra daljša za 35 milimetrov, centimetrske prirastke pa so dobile tudi dolžina, širina in višina. To se odraža predvsem v več prostora za potnike v drugi sedežni vrsti, opcijsko, za doplačilo dobrih 800 evrov, lahko namestimo v kabino tudi šestega in sedmega potnika.

 

Dva sedeža v tretji vrsti občutno zmanjšata uporabnost prtljažnika, a sta, tako kot pri večini tovrstnih vozil, primerna le za nujne, prevoze. Primernejša sta za otroke, ki bodo lažje zlezli preko poklopljivih sedežev v drugi vrsti v zadek. Je pa pohvalno, da sta tudi sedeža v tretji vrsti z najbogatejšim paketom opreme opremljena z isofix sidrišči za pritrditev otroških sedežev. Če nujno ne potrebujete sedmih sedežev, pa jih sami ne bi izbrali kot del dodatne opreme, pri tem pa boste imeli večji prtljažnik in še dvojno dno. Dobro je poskrbljeno tudi za odlagališča, na katera lahko računata tudi potnika v tretji vrsti, tako kot na posebno zračenje.

Ko smo ga opazovali od zunaj, so bili prva povezava veliki SUV-ji, s katerimi se bahajo Američani. Sorento ima cel kup izvirnih podrobnosti, zaradi katerih je na cesti posebnež. Sprednja maska spodaj je obrobljena z dnevnimi LED lučmi, ki so del njegovega okvirja, izstopajo tudi originalne navpične zadnje luči, ki so razcepljene, zadaj pa je marsikdo čudno pogledal, kje je brisalec, ki so ga dejansko skrili tako, da so ga vgradili v spojler. Svoje dodajo tudi 19-palčna kolesa.

Dohiteva premijski razred 

Po kakovosti notranje opreme lahko Sorento konkurira tudi nemškim premijskim znamkam. Običajno kabine sodobnih avtomobilov opisujemo s stavkom “v njem prevladujejo velika zasloni na dotik«. Tudi Sorentovova armaturna plošča z velikimi zasloni in nizko postavitvijo spominja na najnovejše Mercedese. Novost so štiri masivne navpične klimatizirane prezračevalne odprtine s kromiranim okvirjem in okrasni motiv rešetke v oblogi vrat. Za njimi je skrita ambientalna osvetlitev, ki je v temi videti zares odlično.

Pohvalim lahko tudi ergonomijo. Klasične prestavne ročice ne boste našli, avtomatik deluje brezžično. Kombinacijo upravljanja na dotik s tipkami strojne opreme je izbrana premišljeno in logično, razveseli pa tudi kakovost zaslonov, vključno s sliko iz kamere za vzvratno vožnjo. Sorento ponuja prilagoditev slike stanja za avtomobilom, ki se, ko je vključen smerni kazalec, samodejno prenese na levo ali desno digitalno “okno”. Video se prikazuje s pomočjo dveh širokokotnih in visokoločljivostnih kamer, ki sta v ohišju levega in desnega stranskega ogledala. Opozorilo o vozilu v mrtvem kotu lahko spremljate tudi na head-up zaslonu, ki pa je le del najvišje opreme.

Tega v evropskih konkurentih nismo vajeni 

Sorento je nabit s tehnologijami. Zelo naprednimi. Poleg omenjenega naprednega monitorja za pregled nad dogajanjem v mrtvem kotu, je treba omeniti še na navigacijsko napravi zasnovan tempomat ter sisteme za izogibanje pred čelnim trkom, trkom ob bok in preprečitev sekundarnega trka. Naj pojasnim. Sistem je namenjen preprečevanju ali zmanjševanju resnosti poškodb pri sekundarnih trkih, do katerih lahko pride, ko se vozilo še naprej ustavlja, pogosto kar brez voznikovega nadzora. Sistem se aktivira po sprožitvi varnostnih zračnih blazin, ki nakazuje resnost tveganja nesreče in zahteva posredovanje. Po sprožitvi sistem meri hitrost vozila in spremembe smeri ter z zaviranjem z ustrezno jakostjo zavorne sile nadzorovano ustavi vozilo.

Sistem spremlja položaj stopalk, da preverja, če voznik poskuša pospešiti ali zavirati. Če MCB sistem zazna premajhno ali nikakršno posredovanje voznika, posreduje elektronski stabilnostni sistem (ESC), ki uporabi ustrezno količino zavorne sile za ustavitev vozila. Sistem deluje pri hitrostih do 180 km/h, ker lahko zaviranje pri še večjih hitrostih povzroči druge hujše posledice.

Sorento naprednost izkazuje še z enim novim sistemom. To je tehnologija daljinskega samodejnega parkiranja, ko vozniku med parkiranjem vozila ni več potrebno sedeti v vozilu. Kia torej ta sistem seli tudi v vozila “ljudskih” znamk.

Voznik lahko med parkiranjem izstopi iz vozila in nato vozilo daljinsko parkira naprej na ozko parkirno mesto ali v garažo oziroma vzvratno zapusti svoje parkirno mesto. Voznik aktivira funkcijo daljinskega parkiranja izven vozila s pomočjo ključa z zaslonom. Celoten postopek parkiranja spremljajo nadzor razdalje pri parkiranju (PDC), parkirni asistent in senzorji surround view. Med postopkom parkiranja lahko voznik po potrebi nadzorovano ustavi vozilo.

Dizel bo kraljeval 

Novi Sorento je pri nas na voljo s tremi pogonskimi variantami. Bencinskega motorja ni, je pa še naprej na voljo 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 148 kilovatov in navorom 440 Nm, ki deluje v kombinaciji z novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Drugi dve, dražji možnosti sta 176-kilovatni hibridni in 199-kilovatni priključno hibridni sklop, ki sta zasnovana na povezavi 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, elektromotorja in šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Mi smo preizkušali dizelsko različico, ki bo pri nas prva izbira.

Motor je zaradi uporabe aluminija skoraj 40 kilogramov lažji. Kombinacija dizla in novega menjalnika se je izkazala za zelo dobro, čeprav ne pričakujte, da poka od moči. Sodelovanje je dobro usklajeno, prestavljanje je hitro in tako gladko, da sopotniki prestavljanja oziroma cukanja ne bodo občutili, pospešek, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h, pa razkriva, da to ni športen SUV. Menjalnik gladko pospešuje pri nizkih vrtljajih, motor pa razvaja z veliko navora, predvsem tam, kjer se motor največ časa vrti, v srednjih vrtljajih. Glasen postane šele pri večjih obremenitvah. Poleg tega je kabina dobro zvočno izolirana, zato dizelskega motorja v notranjosti sploh ne slišite, enako velja tudi za hrup iz podvozja.

Poraba je v mejah pričakovanj za tako velik avto. Naše povprečje je bilo malo pod osmimi litri, na relacijskih vožnjah brez vključene avtoceste smo se brez težav vozili tudi z manj kot sedmimi litri porabe, pri zelo dinamični poskoči do devet litrov.

S popusti do dobrega razmerja med ceno in dobljenim 
Sorento je odlična izbira za tiste, ki iščejo večjega in varnega družinskega terenca (na preizkusih Euro NCAP je kljub najstrožjim standardom prejel visoke ocene in 5 zvezdic). Če upoštevamo izdaten popust zaradi oblik financiranja, ki ga poceni pod 50 tisočakov, je to odlično razmerje med ceno in vrednostjo. Ne smete vihati nisi nosu nad znamko, Sorento je na marsikaterem področju zadaj pustil SUV-je ljudskega nemškega koncerna.
Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!
Preizkusite Sorenta.