avtotrade header img

NOVI POVSEM ELEKTRIČNI FIAT 500: ČAS JE, DA USTVARIMO BOLJŠO PRIHODNOST

Novi povsem električni Fiat 500: čas je, da ustvarimo boljšo prihodnost

 

  • Novi Fiat 500 je prvi povsem električni avtomobil podjetja FCA skupine Stellantis.
  • Popolnoma nova, tretja generacija modela Fiat 500 je bolj prostorna, tehnološko naprednejša, z novim slogom, vendar še vedno 500.
  • Prvi mestni avtomobil s sistemom avtonomne vožnje 2. stopnje in prvi avtomobil podjetja FCA, opremljen z novim informacijsko-razvedrilnim sistemom UConnect™ 5.
  • Na voljo sta različici z dvema različnima dosegoma: od 180 km do 320 km (po ciklu WLTP), ki se v primeru mestne vožnje lahko zviša do 460 km.
  • Štirje nivoji opreme: ACTION, PASSION, ICON in LA PRIMA.
  • Leonardo DiCaprio je v video kampanji »All-In«* (povezavapodprl vizijo novega električnega Fiata 500.
  • Videoposnetek »Reincarnation« (povezava) prikazuje razvoj modela od prvotnega do električnega 500.
  • Edinstveni Fiat 500 Giorgio Armani, B.500 »Mai Troppo« [nikoli preveč] Bvlgari in Fiat 500 Kartell. Ikone »Made in Italy« interpretirajo novi Fiat 500 kot trajnostni avtomobil.

Novi Fiat 500, prvi povsem električni avtomobil podjetja FCA skupine Stellantis, spreminja pravila igre za vozila z ničelnimi emisijami.

Že prva generacija Fiata 500, ki je v šestdesetih letih ponujala mobilnost in svobodo, je spremenila način življenja mnogim uporabnikom. Priljubljenost je še okrepil Fiat 500 druge generacije, predstavljen leta 2007, ki je osvojil svet in upravičil svoj status ikone. To potrjuje več kot 30 posebnih serij, ki so jih v zadnjih štirinajstih letih zasnovali v sodelovanju z modnimi in drugimi uglednimi znamkami.

Sedaj prihaja novo obdobje, in čas je, da Fiat 500 svojo priljubljenost izkoristi za prispevek k boljšemu okolju. Ker postaja mobilnost vse bolj trajnostna, povezana in avtonomna, je tretja generacija Fiata 500 – novi električni 500 – znova v središču pozornosti.

 

Veliko vsebine: najdaljši možen doseg, najsodobnejše polnjenje in najzabavnejša vožnja

Pri oblikovanju novega električnega Fiata 500 so posebno pozornost posvetili detajlom in izbrali najboljše možne rešitve. Doseg in čas polnjenja električnega vozila sta izjemno pomembna. Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 42 kWh omogoča novemu električnemu Fiatu 500 doseg do 320 km v ciklu WLTP.

Za optimizacijo časa polnjenja je novi električni Fiat 500 lahko opremljen s sistemom hitrega polnjenja baterije z močjo 85 kW. V samo petih minutah se baterija napolni do te mere, da omogoča dovolj energije za 50 km vožnje, kar je več, kot je potrebno za povprečno dnevno uporabo. Hiter polnilnik lahko v samo 35 minutah baterijo napolni tudi do 80 %. Na voljo so tudi rešitve za polnjenje na domu s sistemom za polnjenje easyWallbox, ki ga je mogoče priključiti v običajno električno vtičnico.

Električni Fiat 500 ponuja tri načine vožnje: Normal, Range in Sherpa. Način vožnje Sherpa optimizira razpoložljive vire tako, da boste zagotovo prišli do cilja. Vpliva na več komponent, da zmanjša porabo energije na minimum, ter tako omogoči, da lahko dosežete bodisi cilj, določen v navigacijskem sistemu, bodisi najbližjo polnilno postajo. Ta način vožnje prilagaja različne parametre: največjo hitrost, omejeno na 80 km/h, odziv pospeševalnika, da zmanjša porabo energije, ter izklop klimatske naprave in ogrevanja sedežev.

Način Normal je najboljši približek vožnji z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem, medtem ko način Range aktivira funkcijo »one-pedal-drive« (vožnja z eno stopalko). Z izbiro tega načina lahko vozite praktično samo s stopalko za plin. Sprostitev stopalke namreč povzroči veliko večje pojemanje hitrosti kot pri običajnem motorju z notranjim zgorevanjem, skoraj tako, kot če bi pritisnili na zavoro. V vsakem primeru pa je treba pritisniti zavoro, da se avto popolnoma ustavi.

Pri visokonapetostni litij-ionski bateriji s kapaciteto 23,7 kWh je izhodna moč motorja 70 kW (95 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 135 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,5 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde.

Pri visokonapetostni litij-ionski bateriji s kapaciteto 42 kWh je izhodna moč motorja 87 kW (118 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 150 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,0 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde.

 

Avtonomna vožnja 2. stopnje in povezljivost

Električni Fiat 500 je prvi avtomobil v svojem segmentu, ki ponuja avtonomno vožnjo 2. stopnje in prinaša vse s tem povezane prednosti mestne vožnje.

Tehnologija za nadzor sprednje kamere nadzira vse strani avtomobila, tako vzdolžno kot prečno. Pametni sistem prilagodljivega tempomata (IACC) zavira ali pospešuje ob zaznavanju avtomobilov, kolesarjev in pešcev. Sistem za ohranjanje smeri drži vozilo v sredini voznega pasu. Inteligentni sistem za nadzor hitrosti prepozna omejitve hitrosti in priporoča vozniku, da jih upošteva. Sistem za opozarjanje na mrtvi kot »Urban Blind Spot« uporablja ultrazvočne senzorje za nadzor mrtvih kotov in opozarja na morebitne ovire. Sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika zazna prve znake utrujenosti in na to opozori voznika. 360° senzorji omogočajo pogled okoli vozila, da se izogne oviram pri parkiranju ali izvajanju zapletenih manevrov.

Novi električni Fiat 500 je opremljen z novim informacijsko-razvedrilnim sistemom UConnect™ 5 – povezano platformo, zasnovano za prihodnost. Novi Fiat 500 je združljiv tudi z aplikacijama Android Auto™ in Apple CarPlay™, ki omogočata brezžično povezavo z združljivimi telefoni. Z 10,25-palčnim zaslonom visoke ločljivosti na dotik, ki se popolnoma prilega armaturni plošči vozila in sledi njegovim linijam, ponuja brezhibno povezljivost s pametnim telefonom.

UConnect™ 5 v kombinaciji z modulom Telematic Box ter nepogrešljivo funkcijo klica v sili, ponuja uporabnikom številne inovativne načine povezljivosti, kot so funkcije My Assistant za vzpostavitev klica v sili; My Car za preverjanje stanja avtomobila; My  Navigation z brezžično posodobljenimi zemljevidi; My Wi-Fi, ki omogoča povezovanje do osem elektronskih naprav hkrati in ponuja glasovno pomoč Alexo; My Alert, ki zazna morebitni poskus kraje, o tem obvesti lastnika in omogoča dodatne varnostne funkcije, vključno s sledenjem vozila.

Novi električni 500 je opremljen tudi z najnaprednejšimi sistemi ADAS, kot so sistem za pomoč pri vožnji

(Co-driver), sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za nadzor mrtvega kota, vzvratna kamera z dinamično mrežo, samodejno zaviranje v sili, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, sistem za opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu, samodejni vklop/izklop dolgih luči, klic v sili, električna ročna zavora.

 

Slog in oblika

Čiste linije in eleganten slog opredeljujejo videz novega električnega 500, ki je svež, napreden in kompakten, hkrati pa bolj prefinjen in eleganten, s proporcionalno oblikovano šasijo. Zaradi tega je prostorsko privlačen, saj daje občutek boljše stabilnosti in večje notranjosti. Logotip 500 se tokrat prvič pojavlja na sredini sprednje maske, namesto logotipa Fiat. Logotip 500 zadaj ohranja svojo povezavo s preteklostjo, čeprav je preoblikovan v povsem električno različico: poudarja ga svetlo modra obroba, igra z obliko in barvami pa končno ničlo spremeni v črko »e«.

Novi električni Fiat 500 je za 6 cm širši in 6 cm daljši, medosna razdalja je podaljšana za 2 cm, kolesa pa so večja in bolj narazen, kar mu daje močnejši značaj in večje udobje, kljub temu, da dolžina ostaja krajša od 4 metrov.

Barve zunanjosti novega električnega Fiata 500 odsevajo odtenke iz narave. Barvna paleta obsega zeleno Ocean, sivo Mineral, modro Celestial, sivo Earth, modro Glacier, rožnato-zlato Rose Gold, sivo Cloud, belo Ice in črno Onyx.

Notranjost vozila je popolnoma nova in elegantna, z jasnimi vzporednicami z elementi prve generacije. Široka in tanka armaturna plošča ter modularne rešitve za shranjevanje med obema sprednjima sedežema, kjer je bil prvotno nameščen menjalnik, bistveno izboljšajo udobje. Več je prostora za noge in ramena, pod ravnim dnom pa so shranjene litijeve baterije, zaradi česar prostornina prtljažnika ostaja nespremenjena. Nekateri nivoji opreme vključujejo sedeže, izdelane iz tkanine »Seaqual«, pridobljene iz plastike iz morja. Sedeži so lahko oblazinjeni tudi v eko usnje, ki uspešno nadomešča pravo usnje.

Novi električni Fiat 500, ki je na voljo tudi v različici kabriolet, poleg videza očara tudi s svojim zvokom. Sistem zvočnega opozarjanja za pešce (Acoustic Vehicle Alert System – AVAS), ki je obvezno pri hitrostih do 20 km/h, pri električnem Fiatu 500 ni običajen zvok, temveč melodija Amarcord skladatelja Nina Rote, v čistem Dolce vita slogu, ki je primer najbolj pristne italijanske ustvarjalnosti.

 

Nivoji opreme ACTION, PASSION, ICON in LA PRIMA

Preprosta, popolna in polna vsebine. To je ponudba novega električnega Fiata 500. Štiri različice, Action, Passion, Icon in la Prima, vsaka s svojim posebnim poslanstvom, se ponašajo z najboljšo tehnologijo, povezljivostjo in varnostjo.

Novi Fiat 500 Action je idealen električni mestni avtomobil, namenjen pristašem dinamične in ekonomične vožnje. Fiat 500 Action je opremljen s 70 kW električnim motorjem, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 9,0 sekunde ter ima maksimalno hitrost omejeno na 135 km/h. Litij-ionska baterija s kapaciteto 23,7 kWh omogoča doseg, večji od 180 km v ciklu WLTP, in večji od 240 km pri vožnji samo po mestu.

Kar zadeva zunanjost, je Fiat 500 Action opremljen s halogenskimi žarometi in 15-palčnimi platišči. Notranjost vključuje opremo, ki je bila doslej vgrajena v avtomobile višjega razreda, od gumba za samodejni zagon (»Keyless Go«), do električne ročne zavore in 7-palčnega digitalnega barvnega TFT zaslona za prikaz najpomembnejših informacij, vključno z dosegom in stanjem baterije. Notranjost je opremljena s črno armaturno ploščo, sedeži so iz tkanine Seaqual z geometrijskim vzorcem chevron s srebrno-sivo obrobo.

Fiat 500 Passion je prava izbira za vse, ki želijo biti v koraku s časom in iščejo trajnost ter najnovejšo tehnologijo. Omogoča odličen doseg, ne samo za segment mestnih avtomobilov: 320 km v ciklu WLTP, ki se pri mestni vožnji poveča na 460 km. Odlikuje ga hitrost polnjenja 85 kW, izpraznjena baterija se v 35 minutah napolni do 80 % , za prevoz razdalje 50 km pa v približno 5 minutah. Sistem ADAS vključuje tudi tempomat.

Po zunanjosti Passion izstopa po posebnih, dvobarvnih 15-palčnih platiščih, notranjost pa ponuja vse storitve za upravljanje s pomočjo pametnega telefona, nov informacijsko-zabavni sistem UConnect™ 5 s 7-palčnim zaslonom, brezžični CarPlay/Android Auto za povezane storitve prek Uconnect Box, zbirko storitev UConnect, ki strankam ponuja preprosto, udobno in brezžično uporabniško izkušnjo, ter radio s funkcijo DAB.

Na izbiro je temna notranjost s črno armaturno ploščo in sedeži iz tkanine Seaqual z vzorcem chevron s srebrno-sivo obrobo, ali svetlejša notranjost z belo armaturno ploščo in modrimi sedeži z vzorcem chevron.

Motor z močjo 87 kW (118 KM) zagotavlja maksimalno hitrost 150 km/h ter pospeši od 0-100 km/h v 9,0 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde.

Fiat 500 Icon je prava ikona mobilnosti z dosegom do 320 km v ciklu WLTP, ki se samo pri vožnji po mestu poveča na 460 km. Sistem hitrega polnjenja z enosmernim tokom, ki deluje vse do 85 kW, zagotavlja izjemno hitro polnjenje baterije.

Kar se tiče tehnološke opremljenosti Fiat 500 Icon sodi v sam vrh svoje kategorije: nov informacijsko-zabavni sistem na armaturni plošči ima 10,25-palčni zaslon na dotik »cinerama«, GPS in sistem Uconnect™ 5 z vmesniškim sistemom Natural Language z naprednim prepoznavanjem glasu, ki omogoča pogovor z vozilom z uporabo ključne besede »Hey Fiat«, za preverjanje dosega, nastavitve polnjenja baterije, nastavitev klimatske naprave in izbiranje glasbe.

Nivo opreme Icon izstopa s 16-palčnimi litimi platišči, notranjost pa je opremljena z najboljšo vsebino, ki jo lahko ponudi in je v celoti serijska. Omogoča vstop brez uporabe ključa; ključ v obliki kamna komunicira z avtomobilom in samodejno odklene vrata, ko pridete v bližino vozila.

Notranjost je svetla, armaturna plošča pa v barvi karoserije. Po naročilu so na armaturni plošči in volanu možni tudi elegantni vstavki v imitaciji lesa ali eko usnja. Sedeži iz tkanine Seaqual s progastim vzorcem mélange spominjajo na italijansko visoko modo. Sedeži so na voljo v dveh barvnih različicah: temno sivi z logotipom 500 in detajli v bakreni barvi, ter svetlo sivi v kombinaciji z modrimi pikami ter srebrno-sivim logotipom 500.

Fiat 500 la Prima predstavlja najvišjo stopnjo ekskluzivnosti. Zunanjost poudarjajo premišljeno zasnovani LED žarometi, posebna 17-palčna lita platišča, kromirane obrobe stekel ter kromirane stranske letvice. Sedeži, armaturna plošča in dvobarvni dvokraki volan so iz eko usnja.

V serijsko opremo je vključena tudi avtomatska klimatska naprava, pametni ključ v obliki kamna, hitro polnjenje z močjo 85 kW in 11 kW kabel Mode 3 za polnjenje doma ali na poti.

Novi 500 la Prima ima vgrajen tudi informacijsko-zabavni sistem UConnect™ 5: 7-palčni TFT zaslon, navigacija z 10,25-palčnim zaslonom na dotik, radio DAB, brezžični CarPlay/Android Auto, Uconnect Box, in brezžični polnilnik za pametni telefon.

 

Leonardo DiCaprio pristopil k projektu Novi električni Fiat 500 

Svetovni superzvezdnik Leonardo DiCaprio, ki se že več kot dvajset let osebno zavzema za zaščito Zemlje, je pristopil k projektu in podprl vizijo novega električnega mestnega avtomobila. V video kampanji »All-In« vabi vsakogar, da prispeva svoj delež, tako kot je znamka Fiat prispevala k modelu 500.

To vizijo zagovarjajo tudi drugi somišljeniki – Giorgio Armani, Bvlgari in Kartell, tri priznana italijanska podjetja, ki so skupaj z znamko Fiat vdahnila življenje strategiji, kjer je trajnost tesno prepletena z odličnostjo znanj, kreativnosti in inovativnosti. Tako so nastale tri ekskluzivne različice novega električnega Fiata 500, ki so prave mojstrovine italijanske kreativnosti in izdelane z zavzetostjo po večji uporabi trajnostnih, naravnih in recikliranih materialov.

Strategija za izboljšanje planeta vključuje tudi dobrodelno dražbo. Ves izkupiček od prodaje treh edinstvenih modelov – 500 Giorgio Armani, B.500 »Mai Troppo« podjetja Bvlgari in 500 Kartell – bo namenjen eni od okoljskih organizacij Leonarda Di Capria.

 

V prihodu tudi različica 3 + 1

Oblikovalci iz centra za oblikovanje Centro Stile so razvili pametno rešitev z enakimi dimenzijami kot električni Fiat 500, vendar z majhnimi tretjimi vrati na sovoznikovi strani. Tako kot prvi model Fiat 500 iz leta 1957, na katerem so bila vrata pritrjena na zadnji del avtomobila: vrnitev h koreninam modela v plodnem dialogu med preteklostjo in prihodnostjo. Rezultat je nova karoserija, dodana različicama kupe in kabriolet, z nespremenjenimi dimenzijami.

Vse novo, povsem elektronsko in z enimi dodatnimi vrati. Toda še vedno 500.