KIA BO PREIZKUŠALA NOVE OPOZORILNE SISTEME ZA IZBOLJŠANJE PROMETNE VARNOSTI
Projekt SPS bo uporabljal podatke v živo za opozarjanje voznikov na prihajajoče nevarnosti in bližajoča se vozila reševalnih služb
Kia razvija in vrednoti napredne nove opozorilne sisteme v vozilu, ki bodo voznike opozarjali na nevarnosti med vožnjo z uporabo podatkov v živo, to pa gradi na svojem obstoječem portfelju funkcij za opozarjanje voznikov. Preizkus je del projekta Safety Priority Services (SPS), sheme, s katero je pričela nizozemska vlada in je namenjena izboljšanju varnosti v cestnem prometu še pred novo zakonodajo EU, ki stopi v veljavo leta 2025.
Kia v sodelovanju s sestrskim Hyundaijem ter podjetji TomTom, ANWB, Inrix in Be-Mobile raziskuje možnosti za opozarjanje voznikov na bližajoča se vozila reševalnih služb. Ker številni vozniki ob tem, ko zaslišijo sireno, niso prepričani o smeri vožnje teh vozil, bo novi opozorilni sistem pokazal vrsto vozila reševalne službe ter smer, iz katere se približuje. Nova funkcija bo sprva delovala pri vozilih nujne medicinske pomoči, nato pa bodo temu dodali še druga vozila reševalnih služb.
Tehnologija temelji na Kiinih obstoječih opozorilnih funkcijah, kot so ovire na cesti, nesreče in izjemne vremenske razmere
Kia želi prav tako razviti opozorila, ki lahko voznike opozorijo na dodatne vsakodnevne nevarnosti, vključno z nepričakovanimi in potencialno nevarnimi situacijami. Sistem bi voznike lahko opozarjal na bližajoča se vozila, ki vozijo v napačno smer, zaprte pasove in prihajajoče prometne zastoje, ki bi lahko bili spregledani. To bi povečalo nabor opozoril, ki so že na voljo prek informacijsko-zabavnih sistemov vozil Kia – na primer za ovire na cesti, dela na cesti, nesreče in pričakovane izredne vremenske razmere.
Opozorila bodo vključena v obstoječe sisteme v vozilih
Medtem ko se bodo o natančnih merilih še dogovorili z nizozemsko vlado, si bo Kia prizadevala dodatna opozorila vključiti v obstoječi informacijsko-zabavni sistem svojih vozil, da bi se izognila nepotrebnemu odvračanju pozornosti voznika z zvočnimi, vizualnimi in haptičnimi opozorili. Opozorila ne bodo zahtevala nobenega vnosa, kar bo zagotovilo, da bodo vozniki lahko držali roke na volanu. Med preskusom bo Kia zagotavljala povratne informacije o kakovosti podatkov nizozemske centralne baze prometnih podatkov NDW, da jih bo mogoče po potrebi izboljšati.
Sjoerd Knipping, podpredsednik produktov in trženja pri Kia Europe, je dejal: »Vedno iščemo načine za izboljšanje varnosti vozil za naše stranke in druge udeležence v prometu z razvojem najnovejših visokotehnoloških funkcij aktivne varnosti. V projektu Safety Priority Services, ki se ga udeležujemo, se veselimo razvoja novih inovativnih opozorilnih sistemov, s katerimi bo vožnja v Evropi še varnejša.«
Mark Harbers, nizozemski minister za infrastrukturo in vodno gospodarstvo, je dejal: “98 % voznikov zdaj med vožnjo uporablja digitalne informacije. Poleg tega pilotni projekti kažejo, da zagotavljanje opozoril med vožnjo pozitivno vpliva na varnost v cestnem prometu. Z veseljem sprejemam ta razvoj, delno zato, ker na primer vozniki avtomobilov in tovornjakov nakazujejo, da cenijo takšna opozorila in se nanje vedno bolj zanašajo. Zato zdaj sodelujemo s šestimi organizacijami. Zagotovili bomo, da bodo voznikom varno zagotavljale prave informacije.”
Triletno preizkušanje prehiteva zakonodajo EU, ki naj bi stopila v veljavo leta 2025
Projekt SPS bo potekal tri leta, kot priprava na pričakovano novo evropsko zakonodajo, ki zadeva deljenje podatkov v zvezi z opozorili, ki naj bi leta 2025 postala del zakonodaje.