IZBOLJŠANI KIA STONIC – BLAGI HIBRID, POVEZLJIVOST IN NOVI ASISTENČNI SISTEMI
Blagi hibrid s ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ročnim menjalnikom ali s 7DCT
Oblikovanje in prilagajanje posamezniku – nove barve karoserije in strehe ter nov dizajn platišč za še več personalizacije
Izboljšani Stonic pri nas in po Evropi na voljo jeseni
5.8.2020
Kia Motors je predstavila občutne izboljšave svojega križanca Stonica, s katerimi bodo okrepili položaj tega priljubljenega modela v razredu manjših križancev (B-SUV).
Izboljšani Stonic zdaj voznikom ponuja nove ‘Smartstream’ motorje, z inovacijami, ki izboljšujejo učinkovitost. Med drugim Stonic sedaj ponuja nudi novi bencinski 48-voltni blagi hibrid ‘EcoDynamics+’, ki je lahko opremljen tudi s Kiinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ročnim menjalnikom.
Notranjost in zunanjost Stonica ostajata skorajda nespremenjena, a bodo lastniki dobili veliko več možnosti prilagajanja vozila posamezniku kot prej, saj bodo na voljo nove barve karoserije in strehe, dodani so novi barvni paketi in nov dizajn platišč.
V notranjosti bodo voznik in sopotniki najprej opazili večji, 8,0-palčni zaslon na dotik (prej 7-palčni) z infotainment in navigacijskim sistemom, ki prinaša nove funkcije 2. faze Kiine telematike UVO Connect. Varnost in vozniška asistenca sta nadgrajena z novimi naprednimi asistenčnimi sistemi (ADAS).
Stonic, ki je na evropskem trgu od konca leta 2017, je v tem času na letnem nivoju postal 4. najbolj prodajan model (pred njim so Ceed, Sportage in Picanto). Skupno so v Evropi do danes prodali več kot 150.000 Stonicov.*
*154.659 prodanih vozil v državah članicah EU, EFTA in Združenem kraljestvu od leta 2017.
Izboljšani Stonic pri nas in po Evropi na voljo jeseni
Stonic, ki bo pri nas in drugod po Evropi na voljo jeseni, tako kot vsi ostali novi modeli, serijsko ponuja Kiino legendarno 7-letno garancijo, ki velja za celotno vozilo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov).
Motorji
Bencinski blagi hibrid s ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ročnim menjalnikom ali s 7DCT
Izboljšani Kia Stonic bo ponujal znamkin novi bencinski blagi hibrid (MHEV) ‘EcoDynamics+’. V kombinaciji z novim ‘Smartstream’ 1,0-litrskim T-GDi motorjem z 48-voltnim MHEV sistemom, EcoDynamics+ pogon omogoča boljšo učinkovitost in neopazno delovanje elektro motorja. Kompaktna 48-voltna litij-ionska polimerna baterija nadomešča bencinsko moč z električno in podaljša ‘nedelovanje’ z novim starterskim generatorjem za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko jermena povezan z motorno gredjo in neopazno preklaplja med načinom ‘motor’ (slov. elektromotor) in ‘generator’. V načinu ‘motor’ med pospeševanjem MHSG omogoča dodatno električno moč ter tako zmanjša obremenitev motorja in znižuje emisije. Med zmanjševanjem hitrosti MHSG pod določenimi pogoji preklopi na način ‘generator’, s čimer rekuperira energijo z motorne gredi, da napolni baterijo.
Novi Smartstream motor nadomešča Stonicovo prejšnjo generacijo 1,0-litrskega ‘Kappa’ T-GDI motorja. Opremljen je s Kiino napredno tehnologijo spremenljivega krmiljenja ventilov (CVVD), tu pa so še druge inovacije. CVVD omogoča motorju, da neopazno preklaplja med različnimi cikli izgorevanja v odvisnosti od obremenitve ter tako zmanjša porabo goriva v vseh voznih razmerah. Smartstream motor proizvaja enako moč kot prejšnji Kappa motor – 73 kW (100 KM) ali 88 kW (120 KM), odvisno od menjalnika. Največji navor je pri močnejši različici s 7-stopenjskim dvojnosklopčnim menjalnikom (7DCT) večji za kar 16% (200 Nm).
Novi EcoDynamics+ motor zmanjša Stonicove emisije CO2 na raven med 8,1% in 10,7% (NEDC, kombinirano). Oba 48-voltna pogona bosta opremljena s sistemom izbire načina vožnje (Drive Mode Select – DMS), ki voznikom omogoča, da si med opcijami ‘Eco’, ‘Sport’ in ‘Normal’ izberejo svoj način.
EcoDynamics+ različice so na voljo tudi s Kiinim inteligentnim ročnim menjalnikom (iMT). Sistem ‘clutch-by-wire’ je razvit z namenom zagotavljanja boljšega izkoristka goriva in zmanjšanja emisij CO2, hkrati pa ohranja zabavno vožnjo, značilno za običajne ročne menjalnike. Namesto mehanske povezave iMT sklopka nadzoruje popolnoma elektronsko Neopazno se integrira s starterjem-generatorjem blagega hibrida (MHSG) in ugaša motor prej kot Kiin ISG sistem ustavi/spelji (Idle Stop & Go) med »coastingom« (to je stanje, ko se vozilo pelje brez plina – po inerciji – in se počasi ustavlja do popolnega mirovanja). Oba menjalnika (iMT in 7DCT) omogočata kratka časovna obdobja »ugasnjenega motorja« med coastingom pri hitrosti do 125 km/h, ki se ponovno aktivira, ko voznik pritisne stopalko za plin ali sklopko.
Nove ‘Smartstream’ inovacije za še boljšo učinkovitost vseh motorjev
Izboljšani Kia Stonic prinaša ključne dodelave obstoječih bencinskih motorjev, ki so postali bolj učinkoviti, imajo nižje emisije CO2, ter boljše vozne lastnosti. Poleg EcoDynamics+ izvedenk bodo na voljo tudi nehibridni bencinski motorji – novi 73-kilovatni 1.0 T-GDi motor in pa nova različica 1,2-litrskega atmosferskega motorja z inovativno tehnologijo dvojnega vzbrizga (Dual Port Fuel Injection) z močjo 62 kW (84 KM). Slednji nadomešča večtočkovni vbrizg z novim dvojnim vbrizgom goriva (DPFI), ki optimizira čas vbrizga za maksimalno varčnost.
88-kilovatni 1.0 T-GDi motor bo poleg serijskega 6-stopenjskega ročnega menjalnika (namesto dosedanjega 5-stopenjskega ročnega) opcijsko ponujal tudi možnost izbire 7DCT menjalnika.
Homologirani tehnični podatki bodo objavljeni pred začetkom prodaje.
Tehnologija
2. faza telematike UVO Connect in 8,0-palčni zaslon na dotik z infotainment sistemom
Stonic prinaša izboljšani zaslon na dotik z navigacijskim sistemom, ki ponuja Kiino inovativno 2. fazo telematskega sistema UVO Connect, ki izboljšuje povezljivost in upravljanje vozila.
Serijsko je Stonic opremljen z večjim 8,0-palčnim zaslonom na dotik, ki predvaja avdio vsebine, opcijsko si je možno omisliti satelitsko navigacijo. Poleg tega prinaša Bluetooth multi-povezljivost, ki uporabnikom omogoča povezljivost dveh mobilnih naprav hkrati – eno za prostoročno telefoniranje in uporabo medijev, drugo pa le za medije. Sistem serijsko omogoča uporabo na platformah Apple CarPlay in Android Auto, za uporabo katerih ne potrebujete več kabla.
Izboljšani Stonic s sistemom UVO Connect voznikom omogoča dostopanje do različnih podatkov – prometnih informacij v živo, vremenske napovedi, zanimivih točk, cen goriv ter podrobnosti o morebitnih parkirinih mestih na parkiriščih in ob cestah – vključno s cenami, lokacijo in razpoložljivostjo. Prepoznava glasu uporabnikom omogoča iskanje zanimivih točk, naslovov, vremensko napoved ali poslati kratka sporočila z glasovnim ukazovanjem. Nova storitev spletne navigacije uporablja podatke iz baze v oblaku v realnem času in zgodovinske podatke z namenom predvidevanja najhitrejše poti.
UVO App, ki deluje na platformah Android in Apple, ponuja tudi nove funkcije 2. faze, vključno z navigacijo ‘zadnjega kilometra’. Ta nova funkcija bo pomagala uporabnikom nadaljevati do končnega cilja, tudi ko parkirajo vozilo in nadaljujejo peš. To Kiinim strankam nudi idealno navigacijsko rešitev v mestih, kjer so parkirišča pogosto oddaljena od trgovin, barov in restavracij.
Stranke v aplikaciji UVO lahko uporabljajo novo funkcijo ‘prenos uporabniškega profila’. Ta sistem bo v pomoč tistim voznikom, ki redno zamenjujejo različna vozila Kia, opremljena s storitvami UVO Connect – npr. voznikom, ki uporabljajo službena ali najeta vozila, ali družinam z več kot enim uporabnikom storitev UVO Connect.
Oblikovanje in prilagajanje posamezniku
Nove barve karoserije in strehe ter nov dizajn platišč za še več personalizacije
Znotraj in zunaj je dizajn izboljšanega Stonica ostal skorajda nespremenjen, novi so le polni LED žarometi z drznejšo obliko. Z novim slogom kompaktnega križanca, ki že od samega prihoda na trg nudi moderen videz, Kia daje kupcem nove možnosti, da si svojega Stonica prilagodijo svojim željam.
Kupcem so na voljo nova 16-palčna aluminijasta platišča, ter 2 novi karoserijski barvi – Perennial Grey in Sporty Blue. Barvna paleta kupcem nudi 9 barv karoserije, med drugim so na voljo tudi dvobarvne kombinacije karoserije in strehe za še več izbire. Z novo rumeno barvo strehe (Most Yellow) je število dvobarvnih kombinacij naraslo na 20, odvisno od trga in opremljenosti vozila. O priljubljenosti dvobarvne strehe pri kupcih Stonica priča podatek, da si je 33% evropskih kupcev omislilo to opcijo.
V kabini je novost novi 8,0-palčni zaslon na dotik, voznik bo cenil novi visokoločljivostni 4,2-palčni digitalni zaslon med merilniki. Nove opcije za individualizacijo kabine sta modri in rumeni paket, kar pomeni, da so po novem skupno na voljo štirje paketi.
Varnost
Novi asistenčni sistemi (ADAS) in varnostni pripomočki
Odvisno od opreme izboljšani Stonic prinaša novi asistenčni sistem ADAS, ki vključuje sistem za preprečevanje naleta (FCA) s prepoznavo pešcev, vozil in kolesarjev, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA), sistem za opozarjanje na nezbranost voznika (DAW), sistem za opozarjanje na možnost trka v mrtvem kotu (BCW), asistenčni sistem za pomoč pri preprečevanju trka z vozili v mrtvem kotu (BCA), inteligentni sistem za opozarjanje na omejitve hitrosti (ISLW), radarski tempomat (SCC) ter sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu s prilagajanjem oddaljenosti od vozila spredaj in s samodejnim pospeševanjem med prehitevanjem po aktiviranju smerokaza (LFA).
Sistem LFA v sodelovanju z radarskim tempomatom za ohranjanje varne razdalje do vozila spredaj nadzira pospeševanje, zaviranje in krmiljenje glede na vozilo spredaj in vozne razmere. Sistem, ki deluje do hitrosti 180 km/h, uporablja kamero in tipala za spremljanje talnih označb, ter tako ohranja Stonica na sredini pasu. Stonic dobi tudi sistem za pomoč pri vzvratni vožnji (RCCA), ki voznika opozarja in ustavi vozilo, če sistem na parkirišču z leve ali desne strani zazna približevanje drugega vozila, ter novi sistem za opozarjanje na potnike na zadnjih sedežih (ROA), ki opozori voznika, če nenamerno pozabi otroka ali hišnega ljubljenčka na zadnjih sedežih. Izboljšani model je serijsko opremljen s šestimi varnostnimi zračnimi blazinami ter ISOFIX sidrišči za otroške sedeže.