avtotrade header img

IZBOLJŠANI KIA RIO – ELEKTRIFIKACIJA, ‘BIG CAR’ TEHNOLOGIJE IN NOV DIZAJN

Izpopolnjeni model prinaša številne funkcije, ki bodo izboljšale njegov položaj v zelo konkurenčnem razredu B.

Nadgrajeni Rio združuje osvežen dizajn zunanjosti in notranjosti z varnostnimi in infotainment tehnologijami ‘velikih vozil’.

Kia Motors je napovedala občutno nadgradnjo Ria četrte generacije.

Inteligentni ročni menjalnik ‘Clutch-by-wire’ povečuje učinkovitost

Novi model voznikom ponuja tudi učinkovite nove pogone – Kiin prvi bencinski 48-voltni blagi hibrid, ki je opremljen s Kiinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ročnim menjalnikom.

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, je ob tem dejal: “Rio je pomemben avto za Kio v Evropi in po svetu ter je vstopna točka pri znamki Kia za številne voznike. Izboljšani model je zgrajen na ključnih adutih – praktičnosti, kakovosti in tehnologiji – z novimi elektrificiranimi pogoni, prenovljenim dizajnom ter naprednimi varnostnimi in telematskimi pripomočki, ki jih ponavadi najdemo pri vozilih višjih razredov. Prepričani smo, da bo novi Rio še bolj uspešen kot kdajkoli prej.”

Izboljšani Rio v Evropi naprodaj v tretjem četrtletju 2020

Prodaja izboljšanega Ria se v Evropi prične v tretjem četrtletju letošnjega leta (Q3 2020) in sicer z najdaljšo evropsko garancijo – 7-letno garancijo na celotno vozilo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov).

Pogoni

Novi bencinski blagi hibrid z novim inteligentnim ročnim menjalnikom

Rio je tudi prva Kia, ki jo bo poganjal bencinski blago-hibridni elektro motor (MHEV).  Novi pogon ‘EcoDynamics+’ deluje v kombinaciji s Kiinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorjem s Kiinim 48-voltnim MHEV sistemom, ki maksimizira varčnost s pomožnim električnim navorom in regenerativnim zaviranjem.

EcoDynamics+ je nastal z namenom zagotavljanja maksimalne varčnosti motorjev z notranjim izgorevanjem, ki uporabljajo in rekuperirajo električno moč. Sistem nadomešča motorni navor z močjo kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, ter podaljša ‘nedelovanje’ z novim starterskim generatorjem za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).

MHSG je preko jermena povezan z motorno gredjo in neopazno preklaplja med načinom ‘motor’ (slov. elektromotor) in ‘generator’. V načinu ‘motor’ med pospeševanjem MHSG omogoča dodatno električno moč ter tako zmanjša obremenitev motorja in zniža emisije. Med zmanjševanjem hitrosti MHSG pod določenimi pogoji preklopi na način ‘generator’, s čimer rekuperira energijo z motorne gredi, da napolni baterijo.

Novi Smartstream motor nadomešča Riovo prejšnjo generacijo 1,0-litrskega ‘Kappa’ T-GDI motorja. Opremljen je s Kiino napredno tehnologijo spremenljivega krmiljenja ventilov (CVVD), tu pa so še druge inovacije. CVVD omogoča motorju, da neopazno preklaplja med različnimi cikli izgorevanja v odvisnosti od obremenitve ter tako zmanjša porabo goriva v vseh voznih razmerah. Smartstream motor proizvaja enako moč kot prejšnji Kappa motor – 73 kW (100 KM) ali 88 kW (120 KM) – a omogoča 16 % večji največji navor  pri 88-kilovatni različici (200 Nm).

Novi pogon EcoDynamics+ zmanjša Riove emisije CO2 na raven med 8,1 % in 10.7 % (NEDC, kombinirano) ter ponuja 73- in 88-kilovatno različico novega motorja. Oba 48-voltna pogona bosta opremljena s sistemom načina izbire vožnje (Drive Mode Select – DMS), ki voznikom omogoča, da si med opcijami ‘Eco’, ‘Sport’ in ‘Normal’ izberejo svoj način.

Rio EcoDynamics+ je tudi eden prvih modelov Kia, ki bodo dobili novi inteligentni ročni menjalnik (Intelligent Manual Transmission – iMT). Sistem sklopke ‘clutch-by-wire’ blagemu hibridu (MHEV) omogoča manjšo porabo goriva in nižje emisije CO2, hkrati pa vozniku še vedno ponuja zabavno vožnjo, kot je značilna za vozila z običajnim ročnim menjalnikom.

Namesto mehanske povezave iMT sklopka nadzoruje popolnoma elektronsko. Neopazno se integrira s starterjem-generatorjem blagega hibrida (MHSG) in ugaša motor prej kot Kiin ISG sistem ustavi/spelji (Idle Stop & Go) med »križarjenjem« pred ustavljanjem, s čimer zmanjša porabo goriva.

Uradni tehnični podatki Riovega blagega hibrida bodo znani nekoliko kasneje, malo pred prihodom na trg.

Ponudba varčnih motorjev – novi 1.0 T-GDi motor ‘Smartstream’

Nadgrajeni Kia Rio prinaša spremembe v ponudbi bencinskih motorjev, z manjšo porabo goriva, nižjimi emisijami CO2, in izboljšanimi voznimi lastnostmi. Tako kot ostali modeli EcoDynamics+ bo tudi Rio v Evropi nudil bencinske motorje Smartstream – novi 73-kilovatni (100 KM) 1,0-litrski T-GDi motor in novo različico Kiinega 1,2-litrskega atmosferskega motorja z močjo 62 kW (84 KM) in inovativno tehnologijo Dual Port Injection (dvojni način vbrizga goriva). Pri nižjih vrtljajih deluje večtočkovni brizg (MPI), pri visokih pa neposredni vbrizg (DPI), tako ima ta 4-valjnik 2×4 injektorje za vbrizg goriva.

1.0 T-GDi motor z močjo 73 kW zdaj ponuja 6-stopenjski ročni menjalnik, ki nadomesti prejšnjega 5-stopenjskega, tu pa je tudi Kiin 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (7DCT).

Kiini inženirji so prav tako nadgradili Riov sistem ustavi/spelji (ISG), ki zdaj bolj prepoznava uporabo v mestnih naseljih na različnih koncih sveta. Novi ISG sistem, ki je povezan z zavoro, dodatno zmanjša porabo goriva z ugašanjem motorja, ko ob ustavljanju vozila spustimo zavoro in sklopko. Motor se ponovno prižge, ko obe stopalki ponovno pritisnemo in vozilo prestavimo v izbrano prestavo. Prejšnji sistem je bil povezan le s sklopko. Ta majhna prilagoditev prispeva z zmanjšanju Riove porabe goriva in emisij.

Uradni tehnični podatki Riovih motorjev z notranjim izgorevanjem bodo znani pred pričetkom prodaje.

Tehnologija

Nova UVO Connect telematika ‘Faza II’ in napredni infotainment sistem – tehnologije, ponavadi namenjene modelom precej višjih razredov

Rio je dobil nadgrajeni navigacijski sistem z zaslonom na dotik in je eden prvih modelov Kia v Evropi, ki bo ponudil 2. fazo inovativnega telematskega sistema UVO Connect, ki izboljšuje povezljivost in nadzor vozila, kar zmanjša stres na potovanjih.

Izboljšani Rio je dobil večji 8,0-palčni zaslon na dotik, ki glede na opremljenost vozila ponuja avdio informacije ali satelitsko navigacijo. Novi sistem prinaša tudi Bluetooth povezljivost dveh naprav, ki omogoča hkratno uporabo dveh mobilnih naprav – ene za prostoročno telefoniranje in uporabo multimedije, druge pa lahko le za uporabo medija. Napredna funkcionalnost deljenega zaslona uporabnikom omogoča hkratno upravljanje ali spremljanje različnih funkcij vozila, s prilagajanjem zaslona različnim funkcijam. Sistem pri vozilih, opremljenih z 8,0-palčnim zaslonom avdio sistema, nudi brezžično uporabo platform Apple CarPlay in Android Auto, tako da uporabniki ne potrebujejo kabla za povezljivost svojega pametnega telefona.

Rio je z UVO sistemom eden prvih modelov Kia, ki ponuja novo UVO Connect telematiko ”Faza II’. Rio voznikom omogoča dostop do različnih on-board storitev, poleg prometnih informacij v živo, vremenske napovedi, zanimivih točk (POI), cen goriva, ter podrobnosti o parkirnih mestih na parkiriščih in ob cestah – vključno s cenami, lokacijo in razpoložljivostjo. Sistem prav tako nudi spletno prepoznavo glasu, ki jo omogočajo strežniške tehnologije, ki uporabnikom omogočajo glasovno ukazovanje, prostoročno uporabo, iskanje bližnjih zanimivih točk, naslove, osveževanje vremenskih razmer ali pošiljanje besedilnih sporočil.

UVO App, ki je kompatibilen z Androidnimi in Applovimi pametnimi telefni, omogoča tudi uporabo različnih funkcij ‘Faze II’, ki lastnikom nudijo tudi daljinsko aktiviranje različnih funkcij. Odvisno od države bodo uporabniki lahko na daljavo poslali načrt poti vozilu pred začetkom potovanja, preverili lokacijo svojega vozila ter dostopali do poročil o vozilu in diagnostičnih obvestil.

Kia bo več podrobnosti o tehnologijah UVO Connect ‘Faza II’ razkrila neposredno pred začetkom prodaje v tretjem četrtletju 2020.

Oblikovanje zunanjosti

Subtilno osvežen – čista in elegantno oblikovana zunanjost

Izboljšani Rio je dobil osvežen prednji del, ki izžareva slog in športnost. Ostale spremembe so poenostavile obliko vozila in tako ustvarile okusen in minimalističen videz.

Rio je v letu 2020 doživel kar nekaj oblikovalskih sprememb. Osveženo oblikovanje je ohranilo Riovo ikonično masko, ki spominja na ‘tigrov nos’. Maska je zdaj nekoliko ožja zaradi bolj fokusiranega videza in se ujema z nižjim in širšim prednjim odbijačem z novim ohišjem meglenk. Te spremembe dajejo prednjemu delu bolj gladek videz, zaradi česar bo vozilo na cestah nedvomno delovalo bolj samozavestno. Vse različice modela bodo dobile nove polne LED žaromete z vgrajenimi dnevnimi lučmi.

Izboljšani Rio je dobil dve novi karoserijski barvi – sivo (Perennial Grey) in modro (Sporty Blue), tako da je zdaj mogoče izbirati med 9 barvami, odvisno od specifikacij vozila in trga. Izboljšani model bo imel na voljo tudi nova 8-kraka 16-palčna aluminijasta platišča.

Oblikovanje notranjosti

Prenovljena notranjost z novimi barvami za še več prilagoditve posamezniku

Rio v kabini ponuja vizualne, materialne in tehnološke izboljšave, s katerimi ustvarja boljše vzdušje in nadgradil kakovost. Glavni okrepitvi sta novi in večji 8,0-palčni široki zaslon ter 4,2-palčni digitalni zaslon med merilniki.

Rio zdaj ponuja večjo prilagoditev notranjosti posamezniku, saj je na voljo novi modri paket, odvisno od opremljenosti in trga. To z modrimi sedeži ter z dodatki na armaturni plošči in naslonih za roko, ki se lepo ujemajo s kontrastnimi šivi, popestri vzdušje v kabini. GT-Line različice nudijo črno enobarvno notranjost z belimi konstrastnimi robovi in šivi na sedežih ter armaturno ploščo s prevleko v obliki karbonskih vlaken za dodatni vizualni učinek.

Tako serijske kot GT Line različice imajo odslej možnost nastavitve višine voznikovega in sovoznikovega sedeža, kar spredaj sedečim omogoča lažje iskanje idealnega položaja.

Varnost

Nove varnostne tehnologije ADAS-LFA, radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta ter sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu

Izboljšani Rio je skupini Kiinih naprednih asistenčnih sistemov (ADAS) dodal nekaj dodatnih funkcij, kot so sistem za preprečevanje naleta (FCA) z zaznavo pešcev, vozil in po novem tudi kolesarjev, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA), opozarjanje na nezbranost (DAW) ter sistem za opozarjanje na trk z vozilom v mrtvem kotu (BCW).