Alfa Romeo ohranja bencinske motorje
.png)
Izkazalo se je, da Alfa Romeo še ni povsem pripravljena opustiti notranje zgorevanje. Po mesecih namigov in ugibanj je italijanska znamka uradno opustila načrt, da bi do leta 2027 v Severni Ameriki popolnoma prešla na električni pogon.
Namesto tega se je Alfa odločila za “večenergijski” pristop, kar pomeni, da bo ponujala mešanico bencinskih, priključno-hibridnih in električnih modelov, da bi ohranila pri življenju svojo že tako šibko prodajno mrežo. Spremenjeno strategijo je potrdil Chris Feuell, vodja Alfa Romeo Severna Amerika, na sejmu NADA. Jasno je povedal, da prisiliti ameriške prodajalce v izključno električno prihodnost preprosto ne bi delovalo. “Imamo 110 prodajalcev v naši ameriški mreži, in bilo bi izjemno zahtevno, da bi preživeli samo z električnimi vozili,” je Feuell povedal za Automotive News.
Ta preobrat prihaja v času, ko se Alfa spopada s težavami na ameriškem trgu. Prodaja je v letu 2024 padla za 19 % na zgolj 8.865 enot, polovica zaloge pri prodajalcih pa še vedno vsebuje neprodane modele iz leta 2024.
Da bi sprostili prostor, Alfa uvaja popuste za začetek leta 2025, vključno s ponudbo mesečnega najema modela Tonale na bencinski pogon za 399 dolarjev.
Alfa Romeo je sprva načrtovala postopno ukinitev motorjev na notranje zgorevanje v Severni Ameriki, Evropi in na Kitajskem do leta 2027, vendar ta zadnja sprememba postavlja ta načrt pod vprašaj. Novi izvršni direktor Alfa Romeo, Santo Ficili, ima večjo prilagodljivost, kar pomeni, da bi lahko prihajajoči modeli, kot sta naslednja generacija Giulie in nadomestek Stelvia, ponudili različice z notranjim zgorevanjem poleg električnih. Obe vozili bosta temeljili na platformi STLA Large, ki podpira tako bencinske kot električne pogone. Novi Stelvio naj bi prispel še letos, Giulia pa bo sledila leta 2026.
Alfa razmišlja tudi o uvedbi crossoverja Junior (prej imenovanega Milano) na ameriški trg, čeprav odločitev še ni sprejeta. Če bo odobren, bo umeščen pod Tonale in bo na voljo z 1,2-litrskim blago-hibridnim trivaljnim motorjem ali kot popolnoma električna različica, podobno kot v Evropi.
Obstaja tudi upanje za ljubitelje bencinskih motorjev, ki so se bali, da bo Alfa popolnoma ukinila superšportne modele. Medtem ko je bil model 33 Stradale predstavljen kot zadnji superšportnik znamke z notranjim zgorevanjem, bi ta sprememba načrtov glede elektrifikacije lahko odprla vrata za bencinsko različico naslednjega visoko zmogljivega modela Alfe, ki ga pričakujemo leta 2026.