48-VOLTNI BLAGI HIBRID IN KIIN NOVI INTELIGENTNI ROČNI MENJALNIK ZA DRUŽINO CEED
EcoDynamics+ 48-voltni dizelski blagi hibrid odslej na voljo pri družini Ceed
‘Clutch-by-wire’ inteligentni ročni menjalnik
Tudi EcoDynamics+ različice s 7-letno garancijo
29.7.2020
Kia Motors je predstavila novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za vse karoserijske različice Ceeda. Novi pogon bo tako poleg Ceedove 5-vratne kombilimuzine na voljo tudi pri karavanskem Ceedu Sportswagon, shooting brake ProCeedu in križancu XCeed.
Pogon EcoDynamics+ z zmanjševanjem emisij CO2 in stroškov vzdrževanja izboljšuje učinkovitost 1,6-litrskega dizelskega motorja ‘Smartstream’. Novi pogon je na voljo pri močnejši in šibkejši različici motorja – 85 kW (115 KM) in 100 kW (136 KM) – pri ProCeedu je na voljo le 100-kilovatni motor.
Blagi hibrid znižuje emisije CO2 za 5~10% obenem pa ponuja enake zmogljivosti
Blagi hibrid zmanjšuje emisije CO2 za od 5 do 10 odstotkov (NEDC 2.0, kombinirano), odvisno od karoserijske različice, menjalnika, moči motorja in opreme vozila. Bolj pomembno je, da tehnologija MHEV izboljšuje učinkovitost motorja, medtem ko ostajajo motorne zmogljivosti nespremenjene.
Tudi EcoDynamics+ različice s 7-letno garancijo
Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed in XCeed z blagim dizelskim hibridom EcoDynamics+ prihajajo iz Kiine evropske tovarne v slovaški Žilini in se, tako kot ostale Kie, ponašajo s 7-letno garancijo na celotno vozilo (do 150.000 kilometrov, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov).
Dizelski blagi hibrid EcoDynamics+ z načinoma ‘motor’ in ‘generator’
Ceedov MHEV pogon deluje skupaj s Kiinim ‘Smartstream’ 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je najčistejši dizelski motor v zgodovini znamke in maksimizira varčnost s pomožnim električnim navorom in regenerativnim zaviranjem.
EcoDynamics+ je nastal z namenom zagotavljanja maksimalne varčnosti motorjev z notranjim izgorevanjem, ki uporabljajo in rekuperirajo električno moč. Sistem nadomešča motorni navor z močjo kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, ter podaljša ‘nedelovanje’ z novim starterskim generatorjem za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko jermena povezan z motorno gredjo in neopazno preklaplja med načinom ‘motor’ (slov. elektromotor) in ‘generator’. V načinu ‘motor’ med pospeševanjem MHSG omogoča dodatno električno moč ter tako zmanjša obremenitev motorja in zniža emisije. Med zmanjševanjem hitrosti MHSG pod določenimi pogoji preklopi na način ‘generator’, s čimer rekuperira energijo z motorne gredi, da napolni baterijo.
Kiin ‘U3’ 1.6 CRDi uporablja tehnologijo selektivne katalitične redukcije (SCR), ki je aktivna tehnologija nadzora emisij, s katero občutno zmanjšajo emisije. Motor zato oddaja manj ogljikovega dioksida, zlasti snovi in dušikovega oksida (Nox) v primerjavi s prejšnjimi Kiinimi dizelskimi motorji. Motor je na voljo z največjo močjo 85 kW (115 KM) in 100 kW (136 KM).
‘Clutch-by-wire’ inteligentni ročni menjalnik
Ceed je eden prvih modelov Kia, ki bo naprodaj v Evropi z novim inteligentnim ročnim menjalnikom (iMT), ki je na voljo le pri blagih hibridih EcoDynamics+. Sistem ‘clutch-by-wire’ pripomore k manjši porabi goriva in nižjih emisijah CO2, hkrati pa ohranja vozne lastnosti klasičnega ročnega menjalnika.
Namesto mehanske povezave iMT sklopka nadzoruje popolnoma elektronsko. Neopazno se integrira s starterjem-generatorjem blagega hibrida (MHSG) in ugaša motor prej kot Kiin ISG sistem ustavi/spelji (Idle Stop & Go) med »coastingom« (to je stanje, ko se vozilo pelje brez plina – po inerciji – in se počasi ustavlja do popolnega mirovanja). Prav tako omogoča kratka časovna obdobja »ugasnjenega motorja« med coastingom pri hitrostih do 125 km/h, ki se neopazno ponovno sprožajo, ko voznik pritisne stopalko za plin ali sklopko. Sistem lahko zmanjša porabo goriva in zniža emisije CO2 za približno 3 % (v realnih voznih pogojih).
Avto ostane v izbrani prestavi tudi takrat, ko motor ugasne. Zahvaljujoč moči, ki jo zagotavlja MHSG, se motor ponovno prižge takoj, ko voznik pritisne na zavorno stopalko ali na stopalko za plin. Če voznik pritisne sklopko, da bi prestavil (pri vklopljeni sklopki) ali če je hitrost vozila prenizka za trenutno prestavo, se prižge motor v položaju “neutral”.
Nižje emisije CO2 in cenejše vzdrževanje vozila
Emisije CO2 za različici Ceed in Ceed Sportswagon znašajo 96 g/km, ko je vozilo opremljeno z iMT menjalnikom oz. 99 g/km v primeru opcijskega 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (7DCT, kombinirano, NEDC 2.0)*. To predstavlja 5- oz. 9,2-odsotno izboljšanje v primerjavi z 1,6-litrskim dizelskim Smartstream motorjem brez 48-voltnega blagega hibrida. Pri ProCeedu emisije v kombiniranem načinu znašajo 103 g/km (z iMT menjalnikom) oz. 104 g/km (s 7DCT), kar je 7,2- oz. 6,3-odstotno izboljšanje. Xceedove emisije znašajo 101 g/km (iMT) oz. 108 g/km (7DCT), kar je 7,3- oz. 6,1-odstotno izboljšanje.*